Nu får det fan vara nog

I juni kommer ett gammalt förslag från sossarnas Bodström om att vi ska börja lagra data som inte lagras idag. Våra mobiltelefoner ska börja användas som sökare för att man ska kunna hålla koll på var vi befinner oss i Sverige. All information om vem vi smsar och när vi smsar den personen ska lagras. Varje gång de skickar ett mail till någon så kommer det att finnas information lagrad om att det är gjort och till vem du skickade.

Är du också helt jävla less på den här skiten och tycker att det får vara nog nu? Tänker du också ställa dig i vägen för regeringen när den börjar inkräkta på ytterst privata områden? Jag tänker iallafall inte låta de behandla mig som en brottsling. Jag tänker inte låta dem påstå att det här är vägen till ett ÖPPET och FRITT samhälle.

Det är dags att ställa krav:

-Jag vill att riksdag och regering ska sluta ta tydliga steg mot ett totalitärt övervakningssamhälle. Kampen för ett tryggare och säkrare samhälle måste fortsätta men ALDRIG på bekostnaden av friheten. Kriget mot ett öppet internet måste upphöra - fildelningsbrotten hanteras enklast genom legalisering av fildelning. Jag kräver ett nej till statlig datalagring - nu får det fan vara nog.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi ska vara fria i sinnet, liksom i vårat samhälle o.s.v., o.s.v., men ta det lite lugnt.

2009-03-20 @ 23:18:48
Postat av: Alfred

Såg att ni bokat MysFaktorFabriken till Kafé Lillebror. Bra bokning! Dom är asbra!

2009-03-23 @ 15:29:35
URL: http://alfredwennerberg.se
Postat av: argblogg

Indeed, vi är själva väldigt nöjda med de bokningar som finns idag. Synd att inte Dave kunde medverka, det hade blivit awesome.

2009-03-25 @ 01:24:03
URL: http://argblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0