Lite uppdateringar och lite tankar

Lite uppdateringar från senaste veckan

-Jag är vald till Distriktsordförande för Östra UP-Distriktet.
-Lillebror har bokat lokal för efterfest efter 10/4
-Svart ska spela på Kafé Lillebror 10/4
-Piratpartiet har träffar på Sushistället mittemot McDonalds varje Lördag klockan 13:00
-Jag ska söka utbildningar i Uppsala, Stockholm och Eskilstuna till hösten. Kommer jag inte in i Eskilstuna så kommer jag troligtvis att flytta till någon av de andra städerna

Lite tankar från en aktivist

En av de stora utmaningarna med att engegera sig det är att begränsa sig. För att göra så stor inverkan som möjligt så är det ofta bra att inte engegera sig i för mycket. Det finns många saker som man skulle kunna ta tag i i sin tillvaro men att vara djupt engegerad i många är väldigt krävande. Man måste välja sina strider väl och se dels till att man ska engegera sig i saker som man själv verkligen brinner för men också ta upp kamper där man verkligen behövs. Det är roligt att engegera sig men man måste komma ihåg varför man gör det.

För tillfället är jag djupt engegerad i Piratpartiet och Ung Pirat. Jag är intresserad av frågan men vet om att det finns mycket större problem att ta tag i. Jag kan redan nu känna att vår kamp är både nödvändig och realistisk men jag vet att vid sidan av våran viktiga strid så finns problem som vi inte får se förbi. I samband med studier kommer det bli oerhört svårt att vara djupt engegerad i flera olika kamper.

Förhoppningsvis kommer jag kunna prioritera med både hjärta och hjärna.

-Jag lovar att nästa blogginlägg ska vara mer intressent, troligtvis med handling rörande Ungdomens Hus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0