Argblogg

Mitt namn är Edward Lundkvist, jag är 19 år gammal och tog för ett halvår sen studenten från estetiska programmet på St. Eskils gymnasium. Jag tycker om datorer, fotboll, djur och bilar. Jag har en mamma, en pappa och en bror och vi älskar varandra väldigt mycket. För tillfället har jag ingen flickvän med det gör inget för jag tycker om alla tjejer ändå. Jag har en dröm om att resa utomlands när jag har råd och titta på världen.

I övrigt så är jag jävligt arg.

Idag är jag arg på planerna för Gula huset i Rothofsparken. Kommunen har tagit ett beslut om att flytta turistbyrån från Rademachersmedjorna till det stora gula huset i mitten av Rotan, Eskilstunas finaste park, mitt i centrum. Under de varmare delarna av året så är parken full med mammor, hundägare, ungdomar och alkisar, och alla älskar Rotan. Om jag skulle ranka de bästa ställena i Eskilstuna så är det mycket möjligt att det är nr. 1.Rothoffsparkens stora gula hus och allé

För tillfället så har socialpsykiatriska ett kafé där, man ger arbetstillfällen till folk som går på psykist rehab så att de får komma ut och träffa människor. Verksamheten är minst sagt lugn och jag kan hålla med om att husets 450m2 kanske inte används till fullo, men kom igen, vi ger alltså ett av Eskilstunas absolut bästa lägen för ett kulturhus till turistbyrån som dessutom redan har en 100m2-lokal i rademacher!

Anledningen till att nuvarande verksamheten ska läggas ned är att lokalerna inte uppfyller kraven för att man ska få driva ett kafé där, innebär det då att vi istället ska ge bort lokalen till turistbyrån för att de ska, och nu citerar jag de själva, "Kunna servera kaffe till besökare" så börjar man helt klart tvivla på det som håller på att hända. Ett kafé går alltså inte att driva där, men turistbyrån ska "servera kaffe" vilket alla vet att det innebär bullar och shit med?

Det lutar ta mig fan åt ockupation mina vänner, men först ska vi ta upp debatten, jag är snälla och ger alla en chans att hålla med mig eller övertyga mig om att jag har fel.

Ge gula huset till de som hänger i rotan så ser vi till att göra något bra med det! Ge det inte till turistbyrån som redan har en toppenlokal.

Kommentarer
Postat av: simon

Lätt! Nu har jag heller varken jobb eller skola! Nu ska jag passa på att vara arg! Rädda det gula huset!

2009-01-08 @ 01:18:01
Postat av: Therese

"För tillfället har jag ingen flickvän med det gör inget för jag tycker om alla tjejer ändå."

HAHAAHAH Edward du är för härlig! :D

2009-01-08 @ 03:07:56
Postat av: David

mycket bra skrivet intressant Som mattans!

2009-01-08 @ 20:16:30
URL: http://davieee.blogg.se/
Postat av: Benji Betong.

kicka turistnäringen i ansiktet och låt trevliga caféer finnas kvar(iaf när de gör sådana saker som detta). Keep stirrin' it up ma couzin and E-tuna dudes!

2009-01-08 @ 22:46:12
Postat av: Benji Betong.

Intressant. säg till om ni ockuperar så man kan komma och supporta ;) keep it arg cousin

2009-01-08 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0