Tar från de som bara ger

Jag hoppas alla hade en lika trevlig helg som jag, tråkigt bara att man ska behöva vakna upp på måndagsmorgonen och vara arg. Jag är inte arg på krypet som störde min sköhetssömn innan det gick en snabb död tillmötes och inte heller på morgonståndet som  hindrar mig från att lämna rummet eftersom mamma tvättar.

Jag är arg på Eskilstuna Kommun. Det är nämnligen så att varje gång som kafé lillebror har stängt dörrarna efter en lyckad kväll så väntar inte bara städning och nytt arbete inför nästa kvälls arr. Vi ska också betala hyran på 1250 kronor. Vi har fått höra ett flertal gånger från kommunen att det här är billigt och med tanke på hur ofta det arrangeras på Contrast så förstår man att det inte är någon vinstfråga utan snarare något annat.

Imorgon hålls ett möte inom kultur och fritidsförvaltningen om Contrast, som är kommunens enda musikscen i centrum, vad jag hört så ska det bli svårare att hyra Contrast och om det stämmer så kommer det inte bli några dåliga protester.

Jag förstår att de vill ha en avgift för att sålla ut de oseriösa arrangörerna från Contrast, men nu när vi bevisat att vi mer än väl klarar av att sköta oss i lokalen så har den funktionen av lokalhyran raderats. Om det rör sig om att de vill tjäna in pengar så måste jag knalla ner dit och slå näven i bordet.

Vi är en idéell grupp, vi plockar inte ut ett jävla korvöre till våra egna konton, även som vi skulle vilja. Varje krona som spenderas på fika och inträde under våra Contrastkvällar används för att förbättra verksamheten, med andra ord investeras alla pengar direkt i ungdomskulturen. Men istället för att 100% används till att förbättra miljön för Eskilstunas unga så ska pengarna spridas ut över Eskilstuna kommun. Ge tillbaka de 2500 som vi redan betalat och se till att det här upphör, det är skamligt att vi som arbetar idéellt ska motarbetas av en grupp som behöver vårat arbete för att de inte klarar av att göra samma grej själva.

Låt de som arbetar idéellt för samhället få behålla sina pengar nu när de visat att de kan hantera ansvaret, vi kan få 1250:- att bli så mycket mer än kommunen någonsin kommer kunna få det till.


Kommentarer
Postat av: Nallen

Hej Eddie



Jag blir fan lessen när jag ser vad du skriver om eventuell hyreshöjning för Contrast, det dom skulle kunna göra är ju att ta en deposition så att de får rätt folk som hyr/lånar lokalen, för att täcka kostnader för eventuella skador eller så. Men en desposition får man ju tillbaka om man skött sig, nu kan det ju kanske vara svårt med sånt om man inte har pengar, men ni kanske har lite pengar att spela med så ni skulle kunna klara nåt sånt ?



Är det nåt nån gång som ni behöver hjälp med och som ni tror jag skulle kunna hjälpa till med..hojta till

2009-01-12 @ 19:56:55
Postat av: Linn

Den 18:e kommer jag och då kan vi sitta och vara arga på hela jävla civilisationen tillsammans.

2009-01-13 @ 17:30:54
URL: http://fylgia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0