Skänk en tanke

Hej där, du som sitter djupt försjunken i din sköna datorstol. Visst har vi det väl bra?

Nej, jag ska inte berätta för er om hur Israel slaktar civilila såväl som frihetskämpar. Nej, jag ska inte berätta för er hur USA hindrar omvärlden från att agera. Nej, jag ska inte berätta för er om hur Media på något märkligt vis lyckas få en stöddemonstration för Israel att verka bra och nej, jag ska inte älta fakta om hur Palestinier i Gaza lever.

I ett stort antal Svenska städer så samlas folk som inte tänker låta svenska regering se på hur Israel beter sig utan att agera. Tusentals svenskar samlas i grupper på torg och uttrycker sitt misstycke mot Israel men också mot den värld som knappt agerar för att hindra detta och många andra krig. Att jag tycker att alla ska tänka på Palestinierna i Gaza som svälter, massakreras och låses in är förhoppningsvis självklart. Jag hoppas inte att ni behöver läsa i en arg blogg för att förstå att det som Israel utsätter Palestinierna för är helt oacceptabelt.



Jag vill att av er som inte ger er ut för att visa världen vad som är rätt, ska tänka på alla de tusentals medborgare som inte bara sitter hemma och tycker saker. Skänk en tanke åt de som trotsar kylan för att visa världen att det som pågår är helt åt helvete och måste ta slut. Visa uppskattning åt de som med hjälp av den media som folket kontrollerar (bloggar, affischer, filmer) uppmärksammar det som händer. Jag vill att ni ska se upp till alla de som tagit upp kampen för en bättre värld.

Jag slita mitt punghår hela dagen för att jag inte har råd att åka till göteborg och delta i demonstrationen, jag kommer skämmas i flera timmar när jag spelar magic istället för att åka till stockholm och säga nej tillsammans med alla andra förbannade jävlar som är trötta på den här skiten. Jag hoppas att många av er, precis som jag, redan har bestämt sig för att de ska ut och demonstrera så fort de får chansen.

Skänk en tanke, inte bara åt de som lider, men också åt de som försöker göra något åt saken. Det är enligt mig det minsta man kan göra, om man fortfarande vill kunna kalla sig mänsklig, det vill säga.

Kommentarer
Postat av: Martin snopp

ingen bryr sig

2009-01-10 @ 15:55:45
Postat av: oskar

palla

2009-01-11 @ 03:17:17
Postat av: alexandra

Du är bra på att skriva. Trevligt att läsa en blogg som inte bara innehåller en massa skit.

2009-01-11 @ 10:48:58
URL: http://proffsstajl.devote.se
Postat av: Anders

Oskar kan suga Martins snopp. Horungar!

2009-01-13 @ 09:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0