Ett första steg

Samhället håller inte på att rasa samman. Världen är dålig, så är det, och värre kommer det att bli. Men samhället håller inte på att rasa samman. Att det blir värre är självklart och varför kämpa för något som aldrig kommer bli riktigt bra ändå?

För att det är värt ett försök. Samhället håller inte på att rasa samman, det kommer att lösa sig, om vi alla håller käften och tar det jävligt lugnt. Om vi sköter vårat. Låt de folkvalda ta hand om problemen, då kommer samhället inte rasa samman. Så länge var och en av oss håller käften så kommer de att lösa problemen, borgen kommer inte bräckas.

Men om vi öppnar våra ögon och vågar se vad som är fel och om vi öppnar våra munnan och vågar säga vad vi såg så kommer det ske en förändring.

Jag ställer inte krav på en tvåbarnsfamilj som måste knega för att ta sig fram. Jag ställer inte krav på en folkvald regering som gör det vi ber de om i nuläget: Väldigt lite och mycket annat.

Jag ställer krav på de av oss som fortfarande inte är fast i den onda cirkeln, jag säger "Våga förändra och lyssna inte på de jävlarna" för det är precis så vi ska tänka. Vi ska våga förändra och vi ska fan inte lyssna på de jävlarna.

Oroa er inte, jag kommer erbjuda alla att ta sitt första steg med mig och öppna ögonen, jag vet själv att det finns mycket jag inte ännu sett. Jag lovar er att när vi har sett det så kommer ingen av oss kunna hålla käften. Ingen kommer kunna säga till oss att vi har fel för vi kommer inte ha fel. Vi kommer inte heller säga att de har fel, vi kommer bara förklara att de inte förstår men att om de vill så kan vi visa.

Tillsammans, ett första steg.

http://www.kafelillebror.se/agenda
http://www.kafelillebror.se/blogg
 
Värt att spana in


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0