Vi ska borda riksdagen

Argbloggen är lite efter, men nu jävlar:

Det är nu tydligt att regeringen har valt sida - IPRED1 är inne i systemet och tro mig, lagar finns kvar ett tag. Fom. den 1 April så kommer statens största aprilskämt någonsin att träda i kraft och varje privat aktör med misstankar mot dig kommer få rättan att gräva runt i dina privata affärer.

-Upphovsrätten har blivit ett uppenbart hot mot friheten och från och med den här dagen så borde vi alla uppmana varandra att bryta mot immaterialrättslagarna.

Man borde förstå att hela skiten är genomsyrad av korruption när staten lagstiftar nya och extrema lagar mot fildelning för att rädda en marknad som misslyckats med att anpassa sig. Jag sitter och darrar halva dagarna av ilska när jag hänger med i mina partimedlemmars bloggar och försöker hålla mig insatt i den här sörjan.


Den representativa demokratin Sverige är ett minne blott, där man går till val på löften och inte på att hålla fram hur man röstat tidigare år. Några enstaka skandaler resulterar ofta i maktskifte om media har nosat upp dem. Det finns INGA SOM HELLST KRAV på att regeringen ska stå fast vid de löften som de gått till val på. Det finns INGEN SOM HELLST CIVILKURAGE som får folk att reagera på en betydelsefull nivå. Likt kameleonter så byter vi färg utan att överhuvudtaget tänka på resultaten. Vi hör några fina ord (t.ex. välfärd och högkonjunktur) och röstar fram en ny regering utan att ifrågasätta de personer vi röstar fram.

I år och i slutet av förra året så lyckades sittande regeringen men också stora delar av oppositionen rösta fram FRA, IPRED1 och snart kommer vi få lära oss vad ACTA innebär. Välkomna till kontrollsamhället - Styrt av ett gäng huvudlösa höns som flyr dit vinden bär.

Läs mer vad pirater skriver:
- Rick
- Christian
- Emma

Missa inte heller http://apaper.se - Eskilstunas egna nöjestidning

http://lillebror.forumotion.com - aktivt forum för och om lillebror


Kommentarer
Postat av: simon

Jamen det här är ju bra äntligen så får jag börja köpa skivor och filmer igen! Och att dom har koll på mig är väl lika bra, jag skulle nog behöva en agent efter mig hela tiden.

2009-02-27 @ 10:58:32
Postat av: MickeBerg

HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHA.............



Fan va sjukt, läste lite om ACTA och vet om jag ska skratyta eller gråta...

2009-02-27 @ 12:31:39
Postat av: Anna A

och så vill de sänka tilden man kan få studiemedel från 6 till 4 år! Så det val man gör en gång blir det som avgör vad man har som enda chans att utbilda sig till. Såvida man inte har så mycket cash att man har råd att studera.

Vad tänker de med?!

2009-02-27 @ 21:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0