Argt bloggat

Innan jag sätter igång så vill jag rekommendera bra läsning på http://www.kafelillebror.se/index.php?s=agenda
Det är ett glatt besked att dela med sig av: Norge säger nej till FRA och stämmer Sveriga

Jag påbörjar härmed en liten seria bloggar där jag låter mig själv lämna Eskilstuna, övervakning och mitt liv för att skriva om annat som rört mig uppåt.

Argt bloggat: Obama

Det svarta hoppet, mannen som sa "yes we can", en yes-man som tar hem de döende sönerna och döttrarna, den friska vinden i det mörka konjunkturkaoset. Barack Obama, the President of the United States of America.

Obama ska vända finanskrisen, Obama ska avsluta ockupationen/stödet i Irak, Obama ska åter igen ge Amerika den respekt som landet anser sig förtjäna globalt. Nu är han vald och nu ska det ske, under skrikande glädje hördes "Yes we can" skrålas från kärring och snorunge och det gjorde de också. Barack Obama valdes till ny amerikansk president. Vitt blev till svart, republican blev democrat, men vad händer nu?

Jag är rädd för att trots allas förhoppningar om att Barack Obama ska vända USA och att vi ska se våra vänner i väst i en ny dager som ett mer liberalt och snällt land, ett land som tar ansvar för sina handlingar och så vidare. Jag är rädd för att folket nu tänker "Yes he can" när de borde tänka "Yes, now we can!"

Amerika kommer luta sig tillbaka på sin president och lita på att han gör vad som är bäst för dem. Amerikanen kommer luta sig tillbaka och le, njöd över sin Presidents handlingskraft och sinne för rättvisa. Jag tror att Barack Obama kommer göra skilnad men jag vet att amerikanerna som stod och skrek "Yes we can" är de som kan göra den verkligt stora skilnaden.

Jag ser fram emot att se de kommande fyra åren och se hur Barack lyckas med att leda sitt folk men innerst inne önskar jag att jag kommer få se ett folk som under de kommande fyra åren lyckas med att styra sin ledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0